חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים

מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל - עמוד הבית

JCI - תו תקן של איכות ובטיחות
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

המלצות מרכז שניידר לקראת חג שבועות

אחד המנהגים המאפיינים ביותר את חג שבועות הוא אכילת מוצרי חלב וביכורים. דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר, ממליצה כיצד ליהנות ממאכלי חג השבועות, אך גם לעבור את החג ללא תוספת במשקל
פורסם: 27.05.19 | עודכן: 24.05.20


צריכת מוצרי חלב:
חג השבועות מתקשר לנו עם צריכת חלב ומוצריו לכן זו הזדמנות נהדרת להציג ולהסביר לילדים על חשיבות צריכת מוצרי חלב והעשרת התפריט בסידן. מוצרי חלב מכילים חלבון איכותי שחשוב לבניית רקמות בגוף, המערכת החיסונית ועוד. ניתן לאכול את מוצרי החלב כמו שהם או לשלב אותם במאפים, עוגות סלטים וכך להעשיר את התפריט בסידן וחלבון איכותי.
בשנים האחרונות ישנם מוצרי חלב שמתוספים בחיידקים פרוביוטים: אלו חיידקים שנחשבים ידידותיים ויכולים לעזור בשיפור תהליכי עיכול.

 

סידן:
מוצרי חלב הם דרך מצוינת להעשרת התפריט בסידן. חשוב  לאכול לפחות 3 מוצרי חלב ליום ורצוי לצרוך מוצרים מועשרים בסידן. ברשימת המוצרים המועשרים נמצאים: גבינות לבנות, גבינות קשות (עשירות בסידן אך גם עשירות יותר בשומן ולכן יש להעדיף את אלו שמכילות כמה שפחות שומן), יוגורט או חלב שמועשרים בסידן ומשקאות שונים על בסיס חלב. קיים שפע של מוצרי חלב שונים, ברמות שומן שונות. במוצרי חלב רזים עם תכולת שומן שנעה בין אפס לחמישה אחוזי שומן ניתן להשתמש ללא פגיעה משמעותית בטעם. במאפים או פשטידות מומלץ להוסיף ריקוטה שהיא גבינה שעשירה בסידן.


בצריכת מוצרי החלב אנו מקבלים גם ויטמין D - ויטמין (שהוא בעצם הורמון) נחקר רבות בשנים האחרונות, בין תפקידיו הוא מסייע לגוף לספוג את הסידן במעי בצורה מיטבית, חשוב לא רק לבריאות העצם אלא גם למטרות נוספות. מוצרי החלב מועשרים בויטמין D וזו עוד סיבה לצריכה של מוצרי החלב.
בשנים האחרונות ישנם מוצרי חלב רבים שמתוספים בחיידקים פרוביוטים: אלו חיידקים שנחשבים ידידותיים ויכולים לעזור בשיפור תהליכי עיכול.

 

ירקות ופירות:
הירקות והפירות רק מחכים שנקטוף ונעלה אותם על השולחן. זה הזמן להכין סלט גדול עם שפע ירקות או לאכול פרי טרי ובריא. מבחינה תזונתית, עדיף לאכול את הפרי ופחות מומלץ לסחוט אותו למיץ או לאכול אותו  מיובש. יחד עם זאת, חשוב לא להגזים בצריכה של פירות, כיוון שהם מכילים סוכר. ירקות הם דלי קלוריות. ניתן להכין סלט ולשלב בו גבינה, ניתן להכין רטבים על בסיס ירקות עשבי תבול ויוגורט במקום רטבים על בסיס שמנת.

 

מים:
אחד מהמשחקים החביבים בשבועות הוא משחקי מים. מעבר למשחק, חשוב לזכור להקפיד על שתייה בכמות מספקת. יש להעדיף מים על פני שתייה מתוקה, או מים אליהם מוסיפים המתקה. שתייה מתוקה אינה מרווה כמו מים. יש לזכור שבכוס משקה ממותק ישנה כמות סוכר גדולה ולכן נחשבת יותר כממתק ולא כשתייה. יש להתרגל ורצוי מגיל צעיר שלא לשתות שתייה ממותקת אלא להעדיף מים. ניתן לגוון את טעם המים עם צמחים כמו לימונית, עלי נענע או להוסיף פלחי פרי כמו תפוז או לימון.

עבור לתוכן העמוד