סליידר כתבות
דלג על סליידר כתבות
אלרגיה באביב - ילדי הפרחים

אלרגיה באביב - ילדי הפרחים

מהי אלרגיה, מהי קדחת השחת ולמה הפריחה הנהדרת של האביב מייצרת נזלת עונתית? מהם סוגי האלרגיה, איך מאבחנים רגישות לאלרגנים ואיך מטפלים בתופעה? מדריך חיוני ל־20 אחוזים מהאוכלוסייה

להמשך הכתבה... >
אהבה של סבתא

אהבה של סבתא

ילד בן 7 סבל מאי ספיקת כליות ונזקק להשתלת כליה דחופה, בהחלטה נדירה סבתו תרמה לו כליה והצילה את חייו. ניתוח השתלת הכליה בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים.

להמשך הכתבה... >
סחרחורות בילדים

סחרחורות בילדים

ילדים הסובלים מסחרחורות ובעיות במערכת שיווי המשקל, עלולים להתקשות בביצוע פעולות מוטוריות פשוטות יחסית בהתאם לגילם. במרכז שניידר נפתחה לאחרונה מרפאה רב תחומית חדשה ייעודית וראשונה מסוגה בארץ, המעניקה מענה מקיף לבעיה זו.

להמשך הכתבה... >
חרדות אצל ילדים

חרדות אצל ילדים

הפסיכולוג דני לוטן, מנהל מרפאת חרדה במרכז שניידר מדבר על חרדות אצל ילדים.

להמשך הכתבה... >
סליידר כתבות
  • אלרגיה באביב - ילדי הפרחים

    מהי אלרגיה, מהי קדחת השחת ולמה הפריחה הנהדרת של האביב מייצרת נזלת עונתית? מהם סוגי האלרגיה, איך מאבחנים רגישות לאלרגנים ואיך מטפלים בתופעה? מדריך חיוני ל־20 אחוזים מהאוכלוסייה

    להמשך הכתבה... >
  • אהבה של סבתא

    ילד בן 7 סבל מאי ספיקת כליות ונזקק להשתלת כליה דחופה, בהחלטה נדירה סבתו תרמה לו כליה והצילה את חייו. ניתוח השתלת הכליה בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים.

    להמשך הכתבה... >
  • סחרחורות בילדים

    ילדים הסובלים מסחרחורות ובעיות במערכת שיווי המשקל, עלולים להתקשות בביצוע פעולות מוטוריות פשוטות יחסית בהתאם לגילם. במרכז שניידר נפתחה לאחרונה מרפאה רב תחומית חדשה ייעודית וראשונה מסוגה בארץ, המעניקה מענה מקיף לבעיה זו.

    להמשך הכתבה... >
  • חרדות אצל ילדים

    הפסיכולוג דני לוטן, מנהל מרפאת חרדה במרכז שניידר מדבר על חרדות אצל ילדים.

    להמשך הכתבה... >
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

המלצות מומחי מרכז שניידר לקראת פתיחת שנת הלימודים


דגנית בן-ניסן, פסיכולוגית ראשית במכון להתפתחות ולשיקום הילד במרכז שניידר, מציינת כי בחופשת הקיץ, ילדים רבים משנים את הרגלי השגרה, את סדר היום ואת הרגלי השינה. בימים האחרונים של החופשה, מומלץ לסגל את הילד בהדרגה לשעות השינה הרגילות. בנוסף, ההכנות והסידורים לקראת בית הספר, קניית הציוד והכנת הילקוט, מסייעים לתהליך העיבוד והפרידה מהחופש ומכינים את הילד נפשית לחזרה לבית הספר. מומלץ לעשות את ההכנות לבית הספר במשותף, כחלק מתהליך סיום החופש והחזרה ללימודים. מומלץ לאפשר לילד לבטא את רגשותיו ביחס לחזרה למסגרת הלימודים ולהתייחס בהתאם.

הילה ארג'נטרו, מנהלת המרכז ללקויות למידה במחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר, אומרת כי תחושת השייכות לבית הספר הנה מנבא משמעותי לתפקוד לימודי תקין ולהתמודדות טובה עם קשיים ובפרט קשיי למידה. חשוב להפנות את תשומת הלב לחוויות איתם הילד חוזר מבית הספר, למצב רוחו, למסגרת החברתית אליה הוא משתייך והאם הוא מרגיש כי ישנן דמויות חינוכיות איתן חש בנוח ומוערך. במידה ואחת התשובות לכך שלילית, מומלץ ליצור קשר עם בית הספר ולפעול לשיפור את החוויה ותחושת השייכות של הילד לבית הספר. התערבות מוקדמת, סמוך ככל האפשר לתחילת השנה, יכולה למנוע קשיים מורכבים יותר בעתיד ולשפר משמעותית את חווית הלמידה והיכולת של הילד בבית הספר.

פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, מציין כי ילדים רבים נפגעים בדרך לבית הספר ובחזרה ממנו. על כן, יש להקפיד ללוות ילדים עד גיל 9 בעת חציית כביש ולוודא כי הילדים עוצרים על שפת המדרכה, מסתכלים לכל הכיוונים בעת החצייה, ורק אז חוצים את הכביש. כמו כן, יש להדריך את הילד שלא לחצות כביש בין מכוניות חונות או מאחורי אוטובוסים ולא לשחק משחקי כדור ליד כביש. חשוב לוודא שמשקל הילקוט לא יהיה כבד ולא יעלה על 15 אחוזים ממשקל גופו של הילד, ובשבועות הראשונים ללימודים, להקפיד במיוחד על הגנה מפני השמש ושתיה מרובה בכדי למנוע התייבשות.


דפנה זיו בוסאני, דיאטנית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר, ממליצה להיערך גם בנושא תזונה לקראת החזרה לבית הספר:

  • ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה וחיונית לילדים, המשפרת את יכולת הריכוז ומאפשרת ערנות רבה יותר במהלך יום הלימודים. לארוחת הבוקר מומלץ לאכול כריך עם גבינה או עם ממרח אחר כמו טחינה. במידה וממהרים, ניתן לקחת לדרך שקית עם פרי חתוך ויוגורט.
  • מומלץ להרגיל את הילדים לארוחת בוקר או ארוחת עשר שהוכנו בבית מאשר להרגילם לקנות ארוחות אלה.
  • כדאי מאד להכין עם הילד "מערכת כריכים" לכל ימות השבוע, שעל פיה יקבע איזה כריך יאכל הילד בבית  הספר בכל יום. כדאי להחליט על פעם אחת בשבוע בה יהיה ממרח מתוק כמו שוקולד, ריבה או ממרח חלבה, ובשאר ימי השבוע מומלץ להשתמש בכריכים המכילים: גבינה  צהובה לייט, גבינה לבנה, קוטג' או חומוס.
  • רצוי להרגיל את הילד לקחת ירק או פרי לצד הכריך, את הירקות ניתן לחתוך ולשים בקופסא נפרדת או להניח את הירקות בתוך מעטפת של עלה חסה, כך הכריך לא יירטב מהירקות.
  • כדאי להקפיד על שתיית מים במהלך יום הלימודים. השתייה חשובה מאד, חלק נכבד מגופנו (למעלה מחצי) הוא מים. המים מרווים יותר, בריאים לשיניים ותורמים לערנות הילדים.
  • מומלץ מאד לאכול ליד השולחן את ארוחת הצהריים ולא מול הטלוויזיה. חשוב שיהיה בארוחה מרכיב חלבוני כמו קציצות בשר, שניצל, קציצת דג לילדים שמעדיפים תחליף צמחוני, מומלץ לשלב קטניות כגון: חומוס, שעועית, עדשים ופול, יחד עם דגנים כמו אורז ותירס. כמו כן, רצוי לשלב קינואה כחלק מהדגנים אותם צורכים. יש לשלב ירקות מבושלים או סלט ירקות ותוספת פחמימות: פסטה או תפוח אדמה.
  • במסגרת החוגים שאחרי שעות בית הספר, רצוי לשלב חוג ספורט כמו כדורסל או התעמלות. פעילות גופנית חשובה הן מההיבט הבריאותי והן מבחינת הביטחון העצמי של הילד והעלאת תחושת המסוגלות שלו.


24/08/2016
Back
הרשמה לקבלת נויזלטר
דלג על הרשמה לקבלת נויזלטר
הרשמה לקבלת נויזלטר
עבור לתוכן העמוד