חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים

מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל - עמוד הבית

מרכז חינוכי שניידר
דלג על מרכז חינוכי שניידר

מרכז שניידר לרפואת ילדים

מדינת ישראל | משרד החינוך | מחוז תל-אביב

JCI - תו תקן של איכות ובטיחות
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

אודות המרכז החינוכי במרכז שניידר

המרכז החינוכי במרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית ספר השייך למשרד החינוך ופועל בבית החולים מיום הקמתו בשנת 1991, מתוקף חוק חינוך, ומשנת 2001 מתוקף חוק חינוך חינם לילדים חולים תשס"א. 


חוק חינוך חינם לילדים חולים קובע כי כל ילד מעל גיל 3 המאושפז בבית חולים עקב מחלה מתמשכת (מעל 21 יום), זכאי לתוכנית לימודית מותאמת לצרכיו.
מטרת בית הספר היא לאפשר לילד המאושפז המשך התפתחות מיטבית, באמצעות שמירה על הרצף החינוכי במהלך תקופת האשפוז. הפעילות החינוכית תומכת בתהליכי האשפוז, ולעתים אף עוזרת לקדם את תהליכי ההחלמה של הילד. 

המרכז החינוכי במרכז שניידר התווה חזון המבוסס על תפיסת עולם, ידע, ומומחיות. בית הספר נותן מענה לצורכי הילד המאושפז בתחום הלימודי ובתחומים נרחבים נוספים הרלוונטיים לחייו, בתוך בית החולים ומחוצה לו, מתוך ראייה הוליסטית, הרואה את הילד כמכלול בכל היבטי חייו: הלימודי, הרגשי, הפיסי, הקוגניטיבי, החברתי, המשפחתי והתרבותי. 


עבודת צוות המרכז החינוכי מתמקדת בקיום דיאלוג חינוכי בשעת משבר (דיאלוג חינוכי בשעת משבר) המותאם לגילו של הילד המאושפז, לרמת התפתחותו, ולצרכיו הייחודיים והדינאמיים. הדיאלוג החינוכי, בחלקו, מכוון מציאות אשפוזית, חיוני לצמיחתו של הילד מתוך המשבר ותורם להתפתחות הזהות האישית, החברתית והתרבותית שלו. דיאלוג זה כולל פעילויות חינוכיות מגוונות.


בהתאמה מלאה לתפישת העולם של מרכז שניידר לרפואת ילדים ולאוכלוסייה אותה הוא משרת, המרכז החינוכי פועל מתוך גישה רב-תרבותית המחנכת לערכים משותפים כלל-חברתיים, עוסקת בתכנים רב-תרבותיים ומעודדת לדיאלוג וסובלנות הדדית.

בעידן בו מחשבים וטכנולוגיה תופסים חלק נכבד מחיינו, ישנה חשיבות רבה ליכולת להתאים את עצמנו ואת דרכי עבודתנו, להתפתחות המואצת בתחום.


המרכז החינוכי פועל גם מחוץ לכותלי בית החולים ומאמין באינטראקציה מתמדת עם הקהילה. המפגש עם גורמים שונים בקהילה בתוך בית החולים, מרחיב ומעשיר הן את פועלו של הצוות החינוכי והן את עולמו של הילד ומצמצם את ניתוקו מפעילויות חברתיות נורמטיביות.


מקצועיות, חדשנות, אנושיות, גמישות ודינאמיות הינן אבני דרך בעבודתנו. אנו מאמינים כי יישום חזוננו יסייע לילד בהתמודדות בריאה עם מצבו בתוך בית החולים ויתרום בהמשך להסתגלות מהירה יותר לסביבתו הטבעית.  


בית הספר כמוסד חונך
מרכז חינוכי שניידר משמש כמוסד חונך למתמחים שסיימו לימודים בתחום של חינוך מיוחד. המורה החונך את המתמחה במהלך שנת ההתמחות מספק לו תמיכה בתחומים:

המקצועי, הרגשי, המערכתי ומסייע למתמחה להיקלט במוסד החינוכי על ידי טיפוח היכולות החיוניות לעבודתו. החונך מהווה כתובת עבור המתמחה להיוועצויות דחופות, לתמיכה ולפתרון בעיות שנוצרות במהלך העבודה, עם תלמידים, עם הורים ועם אנשי הצוות.

 

כמו כן, זה שנים רבות שסטודנטים לחינוך מגיעים להתנסות בכיתות השונות בבית החולים ונחשפים לעבודה המיוחדת של חינוך והוראה בבית ספר בבית חולים. 

 

  

חזון המרכז החינוכי


לאפשר לילד המאושפז המשך גדילה והתפתחות אופטימליים המותאמים לגילו ולמכלול היבטיו, דרך מתן כלים רגשיים, קוגניטיביים וחינוכיים להעצמה והתמודדות עם חווית האשפוז והמציאות החדשה. 


יעדים:

  • לשמור על רצף חינוכי.
  • להגיע לכלל אוכלוסיית הילדים בבית החולים, המאושפזים והמבקרים במרפאות החוץ.
  • להרחיב את תחומי הפעילות בהן בית הספר עוסק ולהקיף נושאים מגוונים באמצעים פדגוגיים חדשניים.
  • להמשיך לפעול ולחזק את הגישה הרב-תרבותית המחנכת לערכים משותפים כלל-חברתיים, לעיסוק בתכנים רב-תרבותיים ולעודד לדיאלוג וסובלנות הדדית.
  • לטייב ולחזק את שיתוף הפעולה הרב-מקצועי והרב-מערכתי  בבית החולים.
  • טיפוח וחיזוק הקשר עם הקהילה.

 

הצוות


במרכז החינוכי פועלים מומחים מתחומי ידע שונים, בעלי השכלה אקדמית רלוונטית, כגון: מורים לחינוך מיוחד, מורים מקצועיים, מומחים לגיל הרך ותרפיסטים מתחומי האמנות, הדרמה, הפסיכודרמה, הביבליותרפיה, התנועה והמוסיקה.

מנהלת המרכז החינוכי הינה משכית גילן שוחט, המשמשת בתפקידה משנת 1998. משכית הינה בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובעלת השכלה רחבה בנושאים: Child life, טיפול בטראומה, גישור, אימון אישי, ניהול ועוד. עם הנהלת המרכז החינוכי נמנים סגנית מנהלת, יועצת, רכזת תרפיסטים וצוות מוביל של אנשי חינוך.

צוות המרכז החינוכי משתתף תדיר בהדרכות והשתלמויות להרחבת בסיס הידע התאורטי והמעשי של הטיפול בילדים המאושפזים.

צוות המרכז החינוכי רואה עצמו חלק בלתי נפרד מהצוות הרפואי, הסיעודי והפרא-רפואי ומאמין כי שיתוף פעולה רב-מקצועי מניב חינוך וטיפול המיטיבים ביותר עם הילד המאושפז. צוות המרכז החינוכי מחויב לשמירה על סודיות רפואית, ככל אנשי המקצוע  בבית החולים.


מנהלת המרכז החינוכי:

משכית גילן שוחט

 

עבור לתוכן העמוד