מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל

לימודי CBT: תכנית שניידר להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה קוגניטיבית־התנהגותית בילדים ונוער

נמשכת ההרשמה למחזור 2016-2018 לתכנית היוקרתית ללימודי CBT של מרכז שניידר. התכנית היא דו שנתית, מיועדת לאנשי מקצועות טיפוליים וכוללת התנסות קלינית־מעשית במרפאות שניידר
פורסם: 25.06.15 | עודכן: 17.02.16

לאתר התכנית - http://schneidercbt.wix.com/scbt

להורדת מידעון 2016-2018

להרשמה - נא למלא את טופס הרישום ולשלוח אותו, בצירוף המסמכים הנלווים המצויינים בו, למייל - SchneiderCBT@gmail.com
ואנחנו נדאג להזמינך לראיון.
 

מטרות התכנית


התכנית מיועדת לאנשי מקצוע בתחומים טיפוליים שונים המעוניינים לקבל הכשרה בטיפול בילדים ובנוער בגישת הטיפול הקוגניטיבית התנהגותית, באמצעות הקניית ידע נרחב ובאמצעות התנסות קלינית־מעשית במסגרת מרפאות מרכז שניידר.
 
הטיפול קוגניטיבי-התנהגותי הוא ממוקד וקצר מועד. הטיפול שואף להשגת שינויים בדפוסי החשיבה, בדפוסי ההתנהגות וברמה הרגשית של היחיד, כדי להפחית מצוקה וסימפטומים ולפתח כישורים תפקודיים. יעילותו של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי קיבלה הוכחות במחקרים על הפרעות רגשיות רבות (כגון דיכאון, חרדה והפרעת דחק פוסט-טראומתית).
 
הטיפול בילדים ובנוער דורש הכשרה ייחודית, המותאמת לרמת ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של הילד, כמו גם להיותו חלק ממערכת משפחתית, חברתית וחינוכית. נוסף, על כך נדרשת היכרות עם ההפרעות הייחודיות לגיל הילדות ולתסמינים הייחודיים האופייניים לגילאים אלו. ההכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ובנוער כוללת למידה של מאפייני הגיל הייחודיים, היכרות מעמיקה עם פרוטוקולים טיפוליים שנוצרו בעבור ילדים ומתבגרים, והתאמת הטכניקות הקוגניטיביות-התנהגותיות לגיל המטופלים (שימוש במשחק כערוץ תקשורת מרכזית, שילוב ההורים בטיפול, ועוד).
 

למי מיועדת התכנית?


התכנית מיועדת לבעלי מקצועות טיפוליים בעלי הכשרה טיפולית אקדמית וניסיון טיפולי מוכח. הלימודים מתקיימים במסגרת קבוצה קטנה ואיכותית, תוך הקפדה על רמת ניסיון וידע טיפוליים מתאימים של משתתפי הקבוצה.
על המשתתפים להיות לפחות בעלי תואר שני טיפולי בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית טיפול באמנות, קרימינולוגיה קלינית, או פסיכיאטרים. נדרש ניסיון טיפולי (לדרישות הקבלה המפורטות).
 
 
מבנה התכנית


התכנית היא דו שנתית וכוללת לימוד עיוני והכשרה מעשית, במסגרת מרפאות שניידר. הלימודים מתקיימים לאורך השנה האקדמית, פעם בשבוע.
התכנית כוללת 250 שעות לימוד עיוניות, 200 שעות תרגול מיומנויות ולפחות 60 שעות הדרכה מעשית.
 
הכשרה עיונית:
הלימודים בתכנית יקנו לתלמידים ידע תיאורטי והיכרות עם מחקרים בתחום התיאוריה והטיפול הקוגניטיבי־התנהגותי בילדים ובמתבגרים. השיעורים ניתנים בהרצאות פרונטאליות, המלוות בהתנסות ותרגול חווייתי ומשחקי תפקידים שיאפשרו למשתתפים ליישם את השיטות והכלים הנלמדים תוך הדרכה של המרצים בתכנית. במהלך השיעורים ייחשפו המשתתפים לתיאורי טיפול שבוצעו על ידי מומחים בתחום. ישנם כ־30 מפגשי לימוד בשנה, המלווים בחומרי קריאה ומשימות לתרגול בבית.
 
הכשרה מעשית:
כדי ליישם את הידע והכלים הטיפוליים הנרכשים במהלך הלימודים העיוניים, ועל מנת לפתח מיומנויות התמודדות עם סוגיות טיפוליות, קשיים ומורכבויות העולים בטיפול, כוללת התכנית הכשרה קלינית יישומית. תלמידי התכנית נדרשים לטפל בעשרה ילדים ומתבגרים במהלך השנתיים (חמישה מטופלים בשנה), תחת לפחות 60 שעות הדרכה קוגניטיבית התנהגותית (30 שעות הדרכה בשנה).
 
ההכשרה המעשית תתקיים באחד משלושת המסלולים הבאים:

  1. פרקטיקום מלא במסגרת מרפאות המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים (טיפולים והדרכות):
    החשיפה לעבודתן של מרפאות המתמחות ומנוסות ב-CBT מהווה הזדמנות ללמידה מיטבית, שמאפשרת הטמעה ויישום של הכלים הנלמדים בתכנית.
    המרפאות הנכללות בהכשרה המעשית הן: מרפאת חרדה, מרפאת פוסט-טראומה ואילמות סלקטיבית, מרפאת טורט, היחידה לסמכות הורית, היחידה להפרעות קשב וריכוז, היחידה ללקויות למידה והמרפאה הפסיכוסומטית.
    משתתפי התכנית יעברו במהלך השנתיים בין שתי מרפאות (מרפאה אחת בכל שנת לימוד). ההכשרה במרפאות שניידר תכלול הדרכה פרטנית/קבוצתית.
     
    דרישות קבלה: להכשרה המעשית במסגרת מרפאות שניידר יוכלו להירשם רק פסיכולוגים מומחים ומתמחים בתחום הטיפול בילדים (לפחות שנתיים בהתמחות), פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים בעלי תואר שני בתחום הטיפול בילדים. ההשתתפות בפרקטיקום במחלקה לרפואה פסיכולוגית הינה בכפוף לדרישות הקבלה של המרכז הרפואי שניידר.
     
    * הטיפולים מתקיימים במרכז שניידר בימי א'-ה' בין השעות 16:00-20:00 ובימי ו' בשעות הבוקר.
    * לוח זמני ההדרכות משתנה בין המרפאות השונות.
     
    מספר המקומות במסלול זה מוגבל!
     
  2. ביצוע טיפולים מחוץ לשניידר עם הדרכה במסגרת התכנית:
    תלמידים אשר אינם עומדים בדרישות להכשרה מעשית במסגרת שניידר, או תלמידים אשר יבחרו לבצע את שעות הטיפול שלא במסגרת מרפאות שניידר (למשל, במסגרת מקום עבודתם), יוכלו לקבל הדרכה על טיפולים אלו ממדריכי התכנית בעלות מוזלת (בהשוואה לשעת הדרכה פרטית). ההדרכה תתקיים בזוגות, או בקבוצות של עד ארבעה איש.
     
    * זמני ההדרכות ייקבעו בתיאום עם המדריך.
     
    מספר המקומות במסלול זה  מוגבל!
     
  3. ביצוע טיפולים מחוץ לשניידר עם הדרכה פרטית:
    תלמידים אשר יבחרו לקבל הדרכה פרטית על טיפולים המתקיימים מחוץ לשניידר, יידרשו למצוא מדריך, המוסמך בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ובנוער (מתוך רשימה שתחולק בתחילת השנה הראשונה) ולתאם איתו באופן עצמאי את ההדרכה.
     
    * התשלום המקובל לשעת הדרכה פרטנית הינו כ-400 ₪, ולהדרכה קבוצתית (עד 4 משתתפים) הינו כ-600 ₪.
     

המסלול הלא יישומי:
קיימת אפשרות לבחור במסלול עיוני בלבד, אשר אינו כולל הכשרה מעשית. לנרשמים למסלול זה תינתן האפשרות לחשיפה מרובה לעבודה הקלינית המתבצעת במחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר, מבלי לטפל בעצמם (כשותפים לישיבות הצוות הקליני, כתומכים/חונכים בטיפולים, ועוד). במקרה זה, תעודת הסיום תינתן עבור תכנית ההכשרה במסלול הלא יישומי.
 
 
חובות הלימוד


  • נוכחות בהרצאות
  • קריאת חומר הלימוד אשר יחולק במהלך השנה באופן שוטף
  • ביצוע מטלה שבועית לבית של תרגול מיומנויות
  • הגשת מקרה טיפולי בכתב בסיום כל שנת לימודים, על פי כללי ה-single case

פירוט תנאי הקבלה לפי מסלולים


  1. מסלול הכולל ביצוע טיפולים וקבלת הדרכה במרפאות שניידר
    דרישות קדם:
    פסיכולוגים קליניים, שיקומיים, רפואיים, התפתחותיים וחינוכיים (ולמתמחים במקצועות אלו בעלי ותק של שנתיים לפחות), פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים קליניים (בעלי M.A במסלול טיפולי).
     
  2. מסלול הכולל ביצוע טיפולים מחוץ לשניידר עם הדרכה במסגרת התכנית/הדרכה פרטית והמסלול הלא יישומי
    דרישות קדם:
    פסיכולוגים קליניים, שיקומיים, רפואיים, התפתחותיים וחינוכיים (ולמתמחים במקצועות אלו בעלי ותק של שנתיים לפחות), פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים קליניים, מטפלים באומנויות בעלי תואר שני וקרימינולוגים קליניים.
     
    * על כל הנרשמים, בכל המסלולים, להיות בעלי ניסיון טיפולי של שנתיים לפחות (מעבר לניסיון הנצבר במהלך הלימודים) *


הליך הקבלה


לאחר הגשת טופס ההרשמה והמסמכים הנלווים, מועמדים שיימצאו מתאימים יוזמנו לראיון. הקבלה לתכנית ההכשרה מותנית בניסיון קליני, בהמלצות ובראיון האישי.
פירוט תנאי הקבלה לפי מסלולים


תעודת הסמכה באישור איט"ה
תעודת הסמכה בפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית עם ילדים ומתבגרים תוענק בתום השנתיים למסיימי התכנית. התעודה הינה מטעם מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל, שירותי בריאות כללית ואיט"ה.
 
התכנית מאושרת ע"י איט"ה ועומדת בדרישות הארגון. תלמידים המעוניינים להיות מוכרים כחברי איט"ה בתום הלימודים מתבקשים לעמוד בדרישות הקבלה המופיעות באתר איט"ה.



ייחודיות התכנית


הכשרה ייחודית בילדים ונוער
הדבר המייחד מכל את התכנית שלנו הוא החשיבה הבלתי פוסקת על התאמת הגישה הקוגניטיבית התנהגותית לילדים ומתבגרים. סגל התכנית וצוות המרצים מורכב מאנשי מקצוע שמומחיותם הינה טיפול בילדים ונוער ובהרצאות ניתן דגש רב על לימוד כלים וטכניקות המותאמות לגילאים אלו. אנו מדגישים את חשיבות המשחק והעמדה הטיפולית המשחקית ככלים מרכזיים בארגז הכלים הטיפולי ומקדישים מקום לדיון בסוגיות המאפיינות טיפול בילדים (כגון התנגדות ומוטיבציה נמוכה לטיפול, קשיים בהמשגת הבעיה, קשיים בסמכות ההורית ועוד).

 
לימוד בתוך מסגרת טיפולית-קלינית
תכנית הלימודים מתקיימת בתוך מסגרת טיפולית-קלינית, העוסקת יום-יום בטיפולי CBT בילדים ובנוער. התכנית מעניקה אפשרות לחשיפה מקיפה, חיה וחווייתית ל"עבודת השטח" של המרפאות הפסיכולוגיות של שניידר.
 
התנסות מעשית במרפאות שניידר
תלמידי התכנית אשר יבחרו במסלול הפרקטיקום המלא במרפאות שניידר יזכו להיות חלק מצוות המרפאה אליה ישתייכו, לבצע טיפולים ולקבל הדרכה בתוך המרפאה. מסלול זה מעניק הזדמנות להכשרה מעמיקה ויסודית ביותר.
 
לימוד בקבוצה איכותית
קבוצת תלמידי התכנית מורכבת מאנשי מקצוע טיפוליים בעלי הכשרה אקדמית מתקדמת וניסיון טיפולי. חשוב לנו לשמור על רמה מקצועית גבוהה ואיכותית של התלמידים על מנת לאפשר נקודת פתיחה לימודית דומה לכל חברי הקבוצה. הקפדה זו מאפשרת לנו להעמיק בתכנים טיפוליים מורכבים ולשמור על שפה אחידה.
 
יחס אישי והקשבה
אנו מקדישים רבות ליחס אישי, ליווי והקשבה לתלמידי התכנית. שביעות הרצון של תלמידינו חשובה לנו מאוד ואנו עושים את מירב המאמצים להיענות לבקשות אישיות וקבוצתיות כאחד. הדבר מתבטא במענה רציף לבקשות התלמידים ביחס לתכני הלימוד (למשל- העמקה בנושא מסוים על פי בקשה, או חזרה על חומר שנלמד במידת הצורך), יחס אישי וקשוב בהדרכות ועזרה בנושאים אישיים אחרים.
<< למידע על המרפאות הפסיכולוגיות בשניידר


מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל


הוא מרכז קליני מוביל בטיפול בילדים ובנוער בגישה הקוגניטיבית התנהגותית. בבית החולים פועלות מרפאות פסיכולוגיות, המתמחות בטיפול בדיכאון, חרדה, פוסט-טראומה, אילמות סלקטיבית, טיקים וטורט, הפרעות אכילה, הפרעות פסיכוסומטיות, הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, הדרכות הורים בגישת הסמכות ההורית ועוד. מרפאות אלו צברו ניסיון ומיומנויות בשיטות הטיפול ובפרוטוקולים הטיפוליים המתקדמים ביותר. לצד המצוינות הקלינית, מתאפיין מרכז שניידר במחקר ובקיום קשרים עם מיטב החוקרים והקלינאים מחו"ל.
 

 

הרשמה


על מנת להירשם צריך רק למלא את טופס הרישום ולשלוח אותו, בצירוף המסמכים הנלווים המצויינים בו, למייל- SchneiderCBT@gmail.com אנחנו כבר נדאג להזמינך לראיון.
 
לראיון יש להביא דמי רישום בסך 200 ש"ח - ניתן לשלם בצ'ק או אשראי בלבד.
 
תאריך סיום הרישום לתכנית: 15 אוגוסט 2016.
 
הודעות קבלה תימסרנה לכל המאוחר ב-1 לספטמבר 2016.

 

מועדים עבור מחזור 2016-2018


מועד פתיחת התכנית: 30 אוקטובר 2016
 
הלימודים יתקיימו בימי ראשון בין השעות 14:30 ל-18:30, במרכז שניידר- רחוב קפלן 14, פתח־תקוה, בחדר הרצאות נוח ומרווח עם פינת קפה-תה ונשנושים.
 
הבהרות:
ההדרכות, בכל המסלולים, תתקיימנה על פי תאום עם המדריכים.
 
במסלול הפרקטיקום המלא בשניידר שיבוצי התלמידים למרפאות ייעשו במהלך חודש ספטמבר. אנו משתדלים ככל האפשר להתחשב בהעדפות אישיות. הטיפולים במסגרת המרפאות נערכים בימי א'-ה' בין השעות 16:00-20:00 ובימי ו' בשעות הבוקר.
 
פתיחת כל שנת לימודים מותנית בהרשמה של כמות מספקת של תלמידים.

 

שכר לימוד


עלויות לפי מסלולים:

  1. מסלול הכולל פרקטיקום מלא בשניידר (טיפולים והדרכות):
    *13,500 ש"ח לשנת לימוד.

  2. מסלול הכולל טיפולים מחוץ לשניידר והדרכה במסגרת התכנית:
    *13,500 ₪ לשנת לימוד.

  3. מסלול הכולל פרקטיקום מלא מחוץ לשניידר (טיפולים והדרכות):
    *10,000 ₪ לכל שנת לימוד.

  4. המסלול הלא יישומי:
    *10,000 ₪ לכל שנת לימוד.
     
    * ניתן לפרוס עד ל-4 תשלומים.
    * במקרה של ביטול, החזר כספי מלא עבור שכר הלימוד ייתנן עד ה-29.10.16 (ההחזר אינו כולל את דמי הרישום על-סך 200 ש"ח).
    לאחר מועד זה יוחזר החלק היחסי, אך לא יותר מאשר 7,000 ש"ח.
     

ליצירת קשר


אימייל: SchneiderCBT@gmail.com
רכזת אדמיניסטרטיבית: אירית אביב
 

 

הוועדה האקדמית



סגל התכנית:


ד"ר מעין שורר - מנהלת התכנית: Ph.D מאוניברסיטת בר אילן. פסיכולוגית קלינית מומחית. מנהלת מרפאת פוסט-טראומה ואילמות סלקטיבית במרכז שניידר לרפואת ילדים ומרצה בתכנית ה-M.A לפסיכולוגיה קלינית במרכז האקדמי רופין. מדריכה מוסמכת מטעם איט"ה, בעלת ניסיון רב בטיפול ובהדרכה בגישה הקוגניטיבית התנהגותית.

פרופ' אלן אפטר: פסיכיאטר ילדים ונוער, לשעבר מנהל המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים ומנהל מרכז פיינברג לחקר הילד. פרופסור מן המניין במגמה הקלינית של הילד באוניברסיטת בר-אילן ובפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. חוקר ומומחה בדיכאון ואובדנות בקרב ילדים ונוער ויו"ר האגודה למניעת התאבדות בישראל.
 
ד"ר סילבנה פניג: פסיכיאטרית ילדים ונוער. מנהלת המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים. מומחית לטיפול בהפרעות אכילה.
 
ד"ר אורית קריספין: Ph.D מהאוניברסיטה הקתולית של אמריקה בוושינגטון DC. פסיכולוגית קלינית ורפואית מומחית מדריכה. מנהלת המערך הפסיכולוגי במרכז שניידר ומרצה בביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבין-תחומי הרצליה. בעלת ניסיון של למעלה מ- 51 שנה בפסיכותרפיה בילדים ובמתבגרים ובהפרעות אכילה. מנחה סמינרים תיאורטיים למתמחים וסטודנטים בתחומי טיפול מגוונים של ילדים ונוער.
 
מר דני לוטן: M.A בפסיכולוגיה קלינית. פסיכולוג קליני מומחה ומדריך מוסמך בפסיכותרפיה ופסיכודיאגנוסטיקה. מנהל מרפאת חרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. מדריך מוסמך מטעם איט"ה.


 

צוות המרצים:
ד"ר יאיר אברהם: Ph.D מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. פסיכולוג קליני מומחה. התמחות בטיפול בהפרעות חרדה, כפייתיות, טיקים, מיומנויות חברתיות ופגיעה עצמית. מדריך מוסמך מטעם איט"ה ויו"ר איט"ה לשעבר.
 
גב' שני אור-נוי: M.A מהאוניברסיטה העברית. פסיכולוגית שיקומית מומחית, נוירו פסיכולוגית קלינית. פסיכולוגית בכירה ומדריכה במרפאת חרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל, סגל עמית בתכנית ה-M.A בפסיכולוגיה במכללה האקדמית ת"א-יפו, חברה מומחית באיט"ה, מנהלת פורום חרדה לילדים ב-Ynet ובעלת קליניקה פרטית.
 
פרופ' ענת ברונשטיין-קלומק: Ph.D מאוניברסיטת בר-אילן. פוסט דוקטורט במחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. פסיכולוגית קלינית מומחית. נמנית על קבוצה בארה"ב אשר פיתחה פרוטוקול לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי במתבגרים עם רקע של ניסיון אובדני. מרצה בכירה בביה"ס לפסיכולוגיה המרכז בין-תחומי הרצליה. מדריכה מוסמכת מטעם איט"ה.
 
פרופ' איוה גלבוע שכטמן: סגנית ראש המחלקה לפסיכולוגיה ומרצה בכירה באוניברסיטת בר-אילן. פסיכולוגית קלינית חוקרת ומומחית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בהפרעות חרדה, דיכאון והפרעת דחק פוסט-טראומתית.
 
מר עבד אלקאדר גנאמה: M.A, פסיכולוג קליני בקופ"ח מאוחדת ובקליניקה פרטית. בעל ניסיון רב בטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומתית בילדים ונוער.
 
ד"ר אורה וייסמן קרא-עוז: Ph.D מאוניברסיטת בר-אילן. פסיכולוגית קלינית מומחית. מתמחה בטיפול בהפרעות חרדה ובאינטגרציה בין גישה קוגניטיבית התנהגותית לגישות פסיכודינמיות.
 
פרופ' אסתר כהן: Ph.D מאוניברסיטת מדינת מישיגן ארצות הברית. פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בפסיכותרפיה, בטיפול משפחתי ובפסיכולוגיה התפתחותית. נמנית על הסגל הבכיר של המחלקה לפסיכולוגיה במרכז הבין-תחומי הרצליה. עוסקת בהכשרה ובהדרכה של אנשי מקצוע בתחום הטיפול בהורות. מומחית בינלאומית בטיפול בהפרעת התלכלכות (אנקופרזיס).
 
מר אלון ליברמן: M.A, פסיכולוג שיקומי מומחה. משמש כפסיכולוג במרפאת כאב ובמחלקה האנדוקרינולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בתסמונות כאב כרוניות (בשיטת ACT), בהפרעות חרדה ו OCD-(בשיטת ERP), בתסמונת טורט (בשיטת HRT), בהפרעת דחק פוסט-טראומטית (בשיטת PE), בבעיות התנהגות והתפרצויות זעם, ובהתמודדות עם מחלות כרוניות בילדים (התמודדות רגשית עם המחלה, הגברת היענות לטיפול באמצעות עבודה מוטיבציונית). בעל קליניקה פרטית.
 
ד"ר נילי מור: Ph.D, מרצה במגמה לפסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית (לשעבר ראש המגמה). מומחית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי ועוסקת בחקר תהליכים קוגניטיביים ורגשיים בהפרעות חרדה ומצב רוח.
 
מר עידן עמיאל: M.A אוניברסיטת ת"א. פסיכולוג קליני מומחה. מנהל המרפאה להדרכת הורים במרכז שניידר. מומחה בהדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות על פי גישת "שיקום הסמכות ההורית", שפותחה על ידי פרופ 'חיים עומר. מדריך אנשי מקצוע ומוסדות בגישה בנושא שימוש ב-  Non Violent Resistance - NVR לשיקום סמכות ההורים ולאנשי חינוך בנושא התמודדות מורים עם בעיות התנהגות.
 
נעמה קלוזנר: M.A מאוניברסיטת תל אביב. פסיכולוגית קלינית מומחית. מובילה פיתוח של מודל טיפול אינטגרטיבי ממוקד סימפטום באילמות סלקטיבית ומכהנת כמדריכה מקצועית במרפאה לאילמות סלקטיבית במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל.


למידע על תוכנית הלימודים לחץ/י כאן
טופס הרשמה

חזרה
עבור לתוכן העמוד