חיפוש
דלג על חיפוש
לחיפוש ביטוי מדוייק הוסף גרשיים
תוכן העמוד
דלג על תוכן העמוד

קונצרט צהריים

יוזמה מיוחדת של המרכז החינוכי בשניידר מפגישה בין מוזיקאים ומטפלים במוזיקה לבין ילדים המטופלים בבית החולים. המטרה: להנעים את זמנם, לחשוף אותם לסגנונות מוזיקה שונים ולאפשר אתנחתא מהנה מהטיפולים
פורסם: 22.02.15 | עודכן: 24.02.15



חדש במרכז שניידר לרפואת ילדים: אחת לחודש יתקיים קונצרט צהריים בלובי בית החולים. היוזמה המיוחדת של צוות המרכז החינוכי בשניידר, בראשות משכית שוחט, נועדה להנעים את זמנם של הילדים המטופלים בבית החולים ובני משפחותיהם, לחשוף אותם לסגנונות מוזיקה שונים ולאפשר אתנחתא מהנה מהטיפולים. 

בקונצרט הראשון שפתח את הסדרה השתתפו מוזיקאים ומטפלים במוזיקה, אשר ניגנו בנבל, בחצוצרה ובתופים. קהל רב הגיע לקונצרט והוא ילדים מאושפזים, בני משפחותיהם, אחיות ורופאים. הילדים האזינו ולקחו חלק פעיל בפעילויות המוזיקליות.

המרכז החינוכי בשניידר מוביל את פרויקט המוזיקה, אשר במסגרתו עובדים צוות מטפלים ומוזיקאים במחלקות השונות, ומציעים לילדים המאושפזים מגוון של פעילויות מוזיקליות, הנעשות במסגרות פרטניות וקבוצתיות לטיפול והעשרה. המוזיקאים והמטפלים בחרו יחד מגוון רב של כלי נגינה, תוך הקפדה על הצרכים הייחודיים של הילדים. יחד הם גם הגדירו לעצמם כמה מטרות:

  • עשייה מוזיקלית ויצירתוית
  • יצירת סביבה מרגיעה
  • הקנייה של תחושת שליטה
  • הנאה וחיזוק דימוי עצמי

"אנו מוצאים חשיבות רבה בקידום יוזמות שונות של פעילות מוזיקלית, ביניהן היוזמה לקונצרט צהריים בין כתלי בית החולים", אמר משכית שוחט, מנהלת המרכז החינוכי מטעם משרד החינוך במרכז שניידר. "למוזיקה משמעות רבה בעיני הילדים המטופלים, העיסוק במוזיקה מרגיע, מגרה את הסקרנות ומאפשר לילדים להתמקד בצד הבריא שלהם גם בזמן שהם מאושפזים בעקבות מחלה. אנו מקווים להמשיך ולפתח את היוזמה ובמסגרתה אף לארח אמנים וזמרים שיתרמו מזמנם ויופיעו בפני הילדים המטופלים".

המרכז החינוכי הפועל מטעם משרד החינוך במרכז שניידר נותן מענה לצרכיהם המגוונים של הילדים ובני הנוער המאושפזים בבית החולים, בעזרתם של אנשי מקצוע מתחומי החינוך והטיפול. צוות המרכז החינוכי מאפשר לילד בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליו המשך גדילה והתפתחות אופטימאליים המותאמים לגילו ולמכלול היבטיו, שמירה על רצף חינוכי ושמירה על קשר עם המסגרת החינוכית בקהילה. 

עבור לתוכן העמוד