לוגו כללית
חדשות שניידר 78
כותבים עלינו 79
אירועים וכנסים 80
טפסים להורדה 81
טלפונים חיוניים
מחקר
ממלכת הילדים
תרומות
עמוד פנימי - שלום כיתה א
מדיניות איכות הסביבה

שניידר בזמן מלחמה: קו חם לטיפול בחרדה

בעקבות מבצע צוק איתן וירי הרקטות: מרכז שניידר הציע ייעוץ חינם עם פסיכולוג ילדים מומחה בחרדה
פורסם: 09.07.14 | עודכן: 13.08.14

השירות ניתן ללא תשלום באמצעות מספר הטלפון: 03-9244955

צוות המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר העניק מענה טיפולי לילדים בזמן מבצע צוק איתן. טיפול עזרה ראשונה פסיכולוגי לילדים מכל רחבי הארץ, הסובלים מחרדה ופוסט טראומה, ניתן ללא תשלום באמצעות מספר הטלפון: 03-9244955. השירות ניתן ביוזמת ד"ר אורית קריספין, מנהלת השירות הפסיכולוגי בשניידר והפסיכולוג דני לוטן, מנהל מרפאת חרדה בשניידר.

לאור האירועים הבטחוניים, ממליץ דני לוטן, מנהל מרפאת חרדה במחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים:

 

  • להסביר לילדים את המצב
    לתת מידע מסודר ומאורגן גם לילדים קטנים. עצם הדיבור מכניס תחושה של שליטה והבנה לגבי המצב. לא להסס להסביר לילדים מה כרגע ידוע על המצב ומה חושבים לגבי מה שצפוי בימים הקרובים. ברגע שהילד קולט שההורה פתוח לשיחה ומסביר לו בשקט את הדברים הוא מרגיש בטוח להעלות קשיים ושאלות. חשוב להקשיב לשאלות ולענות להם בסבלנות, עצם העלאת השאלות על ידי הילדים מאפשרת לילד לשחרר את המועקות ולדבר על הדברים הכי מפחידים לגביו.

  • לא להבטיח שאין שום סכנה
    במסגרת מתן המידע, לא מומלץ לומר שאין שום סכנה או שבטוח במאה אחוזים שהכל יהיה בסדר, אלא לשדר שכל הפעולות האחראיות שנדרשות מהמצב נעשו, שגורמי הביטחון מטפלים ומחליטים צורה שקולה וכך גם ההורים - מקשיבים להוראות ומחליטים איך להתנהג בצורה השקולה והאחראית ביותר. אם הילד חרד במיוחד - לא להיבהל ולא לנסות להרגיע בלי הרף, כי זה יכול לגרום ללחץ נוסף. יש פשוט להסביר שכרגע כולם בלחץ, זה בסדר ונורמלי ושהסכנות מטופלות ונבדקות כל הזמן ע"י ההורים והגורמים המתאימים.

  • ליזום פעילות עם הילדים
    חשוב לאפשר הסחת דעת מהמצב על ידי משחקים, סרטים, תשבצים וכל דבר דומה. כמו כן, חשוב לארגן פעולות שגרה - להכין ארוחות יחד, ולעשות כמה שיותר פעולות יחד בתוך המשפחה (לסדר אלבומים, לשחק מונופול וכדומה).

  • לנשום באופן מרגיע
    ברמה הגופנית, כשילד נכנס ללחץ, חשוב ללמד אותו לנשום באופן מרגיע. הנשימה הנכונה במצב חרדה היא נשימה שבה מוציאים יותר אויר ממה שמכניסים. עושים זאת באופן הבא: שואפים וסופרים עד 2 או 3 ואז נושפים תוך ספירה עד 4 או 5. נשימות כאלה מאוד מרגיעות ואם חוזרים עליהן 5 – 10 פעמים, הן מורידות לחץ. תרגיל נוסף - בזמן לחץ כיווץ של האגרופים וספירה עד 4 ואז שחרור שלהן במשך 4 פעמים - מביא לתחושת שחרור והורדת לחץ. באופן כללי חשוב להדגיש כי תחושות הלחץ הן נורמליות למצב, וכאשר אנחנו כהורים משדרים בטחון ושליטה, לצד המתח והדריכות, רוב הילדים יקבלו זאת בהבנה.

 

בניית אתרים
המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא   |   © כל הזכויות שמורות למרכז שניידר לרפואת ילדים
עבור לתוכן העמוד