לוגו כללית
חדשות שניידר 78
כותבים עלינו 79
אירועים וכנסים 80
טפסים להורדה 81
טלפונים חיוניים
מחקר
ממלכת הילדים
תרומות
עמוד פנימי - שלום כיתה א
מדיניות איכות הסביבה

המלצות מרכז שניידר לקראת חג שבועות

פורסם: 01.06.14 | עודכן: 01.06.14

המנהגים המאפיינים ביותר את חג שבועות הם אכילת מוצרי חלב ומשחקי מים. דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, ממליצה כיצד ליהנות ממאכלי חג השבועות, אך גם לעבור את החג ללא תוספת במשקל:

 

צריכת מוצרי חלב: 
חג השבועות הוא הזדמנות נהדרת להציג ולהסביר לילדים על חשיבות צריכת מוצרי חלב והעשרת התפריט בסידן. קיים שפע של מוצרי חלב שונים, ברמות שומן שונות. מוצרי חלב רזים יכולים
בהחלט להחליף את מוצרי החלב השמנים יותר, ללא פגיעה משמעותית בטעם. על ידי הפחתת
כמות השומן, נוכל למזער את הנזק הקלורי והנזק הבריאותי הנגרם כתוצאה מצריכה גבוהה של מזון שומני. כחלק מאורח חיים בריא אין צורך באחוזי שומן גבוהים במזון והדבר.

סידן:
מוצרי חלב הם דרך מצוינת להעשרת התפריט בסידן. חשוב לאכול לפחות 3 מוצרי חלב ליום ורצוי לצרוך מוצרים מועשרים בסידן. ברשימת המוצרים המועשרים נמצאים: גבינות לבנות, גבינות קשות (עשירות בסידן אך גם עשירות יותר בשומן), יוגורט או חלב שמועשרים בסידן ומשקאות שונים על בסיס חלב. ויטמין D - ויטמין (שהוא בעצם הורמון) נחקר רבות בשנים האחרונות, בין תפקידיו הוא מסייע לגוף לספוג את הסידן במעי בצורה מיטבית, אך חשוב לא רק לבריאות העצם אלא גם למטרות נוספות. מוצרי החלב מועשרים בויטמין D וזו עוד סיבה לצריכה של מוצרי החלב כאשר ההמלצה היא ל 3 מוצרי חלב ביום לפחות.

עוגות גבינה:
עוגות הגבינה מאפיינות מאד את חג השבועות. בהכנת עוגות גבינה, מומלץ להשתמש בגבינות רזות עד כמה שאפשר, אשר מכילות סידן. מומלץ ורצוי לאפות גם עם גבינות רזות (2\1 אחוז שומן).

ירקות ופירות:
הירקות והפירות רק מחכים שנקטוף ונעלה אותם על השולחן. זה הזמן להכין סלט גדול עם שפע ירקות או לאכול פרי טרי ובריא. מבחינה תזונתית, עדיף לאכול את הפרי ופחות מומלץ לסחוט אותו למיץ או לאכול אותו מיובש. יחד עם זאת, חשוב לא להגזים בצריכה של פירות, כיוון שהם מכילים סוכר, בניגוד לירקות דלי הקלוריות.

מים:
אחד מהמשחקים החביבים בשבועות הוא משחקי מים. מעבר למשחק, חשוב לזכור להקפיד על שתייה בכמות מספקת. גופנו עשוי ברובו מים ועל כן חשוב לשמור על תפקוד נאות שלו, רצוי לשתות לכל אורך היום ולא לשתות את כל הכמות בבת אחת. עודף מים יוצא מן הגוף ולא נאגר באנשים בריאים, לכן יש לשתות במידה ולפזר על פני כל היום.

בניית אתרים
המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא   |   © כל הזכויות שמורות למרכז שניידר לרפואת ילדים
עבור לתוכן העמוד